kolmapäev, august 29, 2012

Sina lood oma maailma!



Seda, et inimesed on väsinud, võib märgata iga päev. Sellele viitavad väsinud näod, pidev haiguslehtede lunimine, streigid ja protestid, soolapuhujate uksetaga looklevad järjekorrad ning eneseabi raamatute müügirekordid.


Tundub, et inimesed on tõesti omadega ummikusse jooksnud ja vajavad mõistmist, tuge ja armastust. Kõik see, mis meid ümbritseb - stress, materiaalsed väärtused, rämpstoit, kiire elutempo, vähene liikumine, depressioon, negatiivsed mõtted, mõtlematu ravimite tarvitamine -  see on viinud katastroofi äärele. Tuntakse  end lõksus olevatena, otsitakse  tõde, lahendusi ja vastuseid.


Inimesed on hakkavad mõistma, et kui nad ei võta oma elude eest vastutust, ei lõpeta vastuvoolu ujumist ja enesehävitamist, siis nad upuvad elumerelainetes lihtsalt ära. Kõik need masud ja eluviisidest tingitud haigused, laialivajunud moraalitõed, infomüra on inimesi väga tugevalt rusunud. 


Kui väga ma ka ei unistaks, kui väga ma ka ei tahaks, ei saa ka mina Teile kirjutada rohtu, mis imesid teeks ja kõik Teie probleemid lahendaks, aga ma saan soovitada midagi, mida ma olen oma nahal kogenud ja näinud, et see töötab. Ma kolistasin aastaid erinevaid uksetagusid pidi, otsisin vastuseid ja tõde. Ma olen kokku puutunud erinevate ravitsejatega, erinevate usulahkude esindajatega, erinevate spetsialistide ja nõustajatega. Küll oli tervis kehv, küll logisesid suhted, küll ei osanud ikka oma rahaasju piisavalt hästi ajada. Ja ma ilmselt lootsingi, et keegi ütleb mulle ette, kuidas ma elama peaksin ja milliseid otsuseid tegema. Kas just selle eest te ei maksagi oma arstile, nõustajale, kaardimoorile jne? Me oleme valmis üpris palju raha kulutama selleks, et keegi meie eest otsused ära teeks ja vastutuse võtaks. Ja mida see meile tegelikult annab? ee annab võimaluse ebaõnnestumise korral kellegi peale näpuga näidata. 


Ebaratsionaalsest rahalaristamisest võiks ju lausa raamatu kirjutada. Eratreenerile makstakse ulmesummasid, aga enne treeningsaali jõudmist pole isegi iseseisvalt kahte sammu kodupargis tehtud. Võlgu võetakse kergekäeliselt, aga sellele pole mõeldud, et ehk jätaks suitsetamise maha või kas mul seda hirmkallist kila-kola ikka on nii palju tarvis. Solaariumis kõrvetame end viimsete eurosentide eest ja pärast nutame, kui arst tuleb karmi uudisega, et sünnimärk mille eemaldasite näitas laboris midagi muud, kui häid uudiseid. 



Keda me siis õigupoolest oma hädades süüdistada saame? Te võite kõik oma raha anda kellele iganes, aga see teine inimene pole mitte iialgi võimeline teie tegude ja otsuste eest vastutama, sest kui midagi juhtub või valesti läheb, siis ainult Teie ise peate tagajärgedega elama. Pangatöötaja võib Teile naeratades öelda küll, et laen on soodne, aga reaalselt ise ta ei võtaks seda mitte iialgi, sest ta teab, et sellest mülkast annab välja ujuda, eriti kui arvestada tõsiasja, et elus võib kõiksugu ootamatusi ette tulla. Arst võib Teile ka kirjutada retsepti beebipillide tarbeks, aga tema teada jäävad need faktid, mida te kuulda ei tahaks ega sooviks. Kirikupapi võib Teile ka piibli põhjal öelda, mis on õige või vale, aga ainus Jumal elab Teie sees ja ainus moraalikoodeks on Teie enese südametunnistus. 


Ärge otsige vastuseid ja tõde kuskilt mujalt, kui ainult enda seest. Ma tean, et see teekond on keeruline ja valulik, see nõuab julgust, see nõuab järjepidevust. Ma ei taha öelda, et teised inimesed ei võiks anda väga head nõu või panna Teid asjade üle teisest aspektist mõtisklema, aga lõppotsuse peate ainult Teie ise tegema ja mis peamine võtma selle eest ka vastutuse. Ainult Sina ise lood oma maailma!


Ma tunnen üht noort naist, kes võiks oma elus saavutada kõik – ta on terve, kaunis, arenguvõimeline. Tema suhted logisevad, tema rahaasjad on käest, ta ei suuda enda ja oma emotsioonidega toime tulla. Ta nõuab, et kõik teda mõistaksid, hoiaksid ja armastaksid, aga unustab olulise tõsiasja, et selleks, et siin elus midagi saada, pead Sa ka seda ise pakkuma. Kui Sa mõtled pidevalt, et kuidas kellegi rahakott tühjaks pumbata või kellelegi käru keerata, siis täpselt selline saab Sinu enda reaalsus olema. Kes soovib tänamatule armastust pakkuda? Kes pakub tõde valelikule? Selleks, et muuta oma maailma, pead Sa alustama iseenda muutmisest. 


Mu süda tilgub alati verd, kui inimesed pööravad mingisse totakasse usulahku, kus neilt võetakse viimnegi vabadus ise mõelda või olla. Mu süda tilgub verd, kui ma näen, kuidas inimesed lasevad endale iga häda korral retseptiravimi kirjutada ja nad mitte kunagi ei loe, millised on koos või kõrvanähud. Ja kellegil pole neile ka aega seda selgitada. 


Ajapuudus on üks tänapäeva ühiskonna kriitilisemaid valupunkte. Kuhu me siis kiirustame? Mulla alla? Mul küll sinna kiiret pole. 


Inimesed arvavad, et nõustaja kabinetis saavad nende paarisuhted korda. Rahast pole kahju, aga miks Teil siis ajast kahju on? Kui palju te üldse olete võtnud aega, et oma partnerit tundma õppida, et temaga avameelselt suhelda või on Teil kunagi olnud aega, et öelda neid asju, mida iga inimene kuulda soovib? Ma hoolin Sinust on alustuseks päris hea. 


Seda, kas Mati või Mart on Sulle õige inimene ei saa ju Sulle öelda suvaline inimene 5 minutilise vestluse põhjal. Seda, kas Sa saaksid oma tervise korda ainult tabletti neelates või on ka alternatiivseid võimalusi, ei jaksa Sulle selgitada ükski ülekoormatud arst viie minutiga. Need on need asjad, kus Sa pead ise enda eest seisma. Sa pead panama enda prioriteedid paika. Sina teed oma valikud – kas Sa tahad kiiresti süüa saada ja oled valmis rasva, soola ja e-aineid sisse ajama või leiad need pool tundi ja valmistad enesele kvaliteetse roa. Kas Sa tahad hästi teenida ja teed tööd, mida Sa absoluutselt ei salli või eelistad pigem loobuda mõnest ebatarvilikust pisiasjast, et saakid igal hommikul tööle minna nägu naerul, kas Sa tahad, et Sul oleks lihtsalt suhe ja keegi keda koolikokkutulekul näidata või eelistad näha endaga vaeva ja oodata ära see inimene, kellega on tõeline tunne, kas Sa leiad oma laste jaoks aega täna või leiad aega siis, kui pensionil oled, aga arvesta, et siis ei pruugi neil Sinust sooja ega külma enam olla. Me elame valikute maailmas ja need valikud tuleb meil endil teha. 


Aeg mille Sa investeerid endasse pole kunagi raisatud aeg. On ülioluline õppida usaldama oma sisehäält, sest see aitab neid keerulisi valikuid ja otsuseid teha. Selleks, et suuta armastada teisi, olla teiste jaoks olemas, selleks, et olla armastatud, pead Sa eelkõige õppima armastama ennast. 


Mitte keegi pole täiuslikum, targem ja olulisem, kui Sina ise. Ainult Sina tead, mis on Sulle tähtis, mis teeb Sind õnnelikuks, millised on olnud Sinu mineviku kogemused ja õppetunnid. Ainult Sina elad endaga päevast päeva, hommikust õhtuni koos. Sina tead, kuidas miski Sinu kehale ja vaimule mõjub. Luba enesele vaid parimat. Usalda ennast. Armasta ennast!  


3 kommentaari:

Kimalane ütles ...

Väga armas Sinust, et annad maailmale selliseid häid sõnumeid ja lubad ka neid jagada. Kõik on Jumala õige...mõtlen ka mina. Loodan, et ka lugejatele jääb mõni mõttetera mälusse helisema. Aitäh!

Kimalane ütles ...

Väga armas Sinust, et annad maailmale selliseid häid sõnumeid ja lubad ka neid jagada. Kõik on Jumala õige...mõtlen ka mina. Loodan, et ka lugejatele jääb mõni mõttetera mälusse helisema. Aitäh!

Mimmu ütles ...

Väga meeldis!
"Ainus Jumal elab Teie sees ja ainus moraalikoodeks on Teie enese südametunnistus." - seda ma oleksin võinud lausa kooris öelda :) Jõudu, jaksu ja edu!