laupäev, august 18, 2012

Armastus on ... (põhineb budistlikul õpetusel)


Minu ellu jalutas hiljuti  üks inimene (viimastel aegadel toredad inimesed sõna otseses mõttes jalutavad mu ellu), kes saatis mulle ühe kirja, kus ta jagas mõtteid armastuse seisundist (budistlik vaatenurk).Mulle väga meeldisid mõned mõtted, mida praktikas realiseerida polegi ehk alati nii lihtne, aga kindlasti võiks see olla ideaal kuhu poole pürgida. Olen alati pidanud parimaks armastuse definitsiooniks kirjakohta Uuest-Testamendist (Kiri Korintlastele 13), aga tuleb tunnistada, et ka järgnevad read ühitivad minu kogetuga siin elus ja kirjeldavad üsna täpselt minu seiskohti ja tõekspidamisi. Lisasin ka omapoolsed kommentaarid.

ARMASTUS …
• on ilma omamise soovita, teades, et tegelikkuses kus pole midagi omada ega ole ka omajat, on kõrgeim armastus.

Jah, nõustun täielikult, sest milline kaunis asi saab olla kaunis, kui ta pole sündinud vabaduses? Me ei saa tundeid maha suruda, ega neid väevõimuga tekitada. Minu moto on ikka olnud:”Lase lind vabaks, kui ta tuleb tagasi, on ta Sinu, kui ta ei tule, pole ta iialgi Sinu olnudki.” Mulle meeldib mõelda, et mind ei omata ega sunnita kuskil või kellegi kõrval viibima, vaid mul on seal nii hea, et tahan sinna ise minna ja usun, et ka minu partneril on hea tunne, kui naine vabatahtlikult end tema kõrvale sätib ja seal end õnnelikuna tunneb. Igal inimesel peab olema oma elu ja oma vabadus, kaks puud ei tohi teineteist varjata, sest siis nad ei kasva ja arene, puud peavad sirguma kõrvuti.

ei räägi ega mõtle „minast“, teades, et see on vaid illusioon.

MINA tähendab EGO ja ego ei saa olla ühegi suhte aluseks. Suhte vundamenddiks ei saa olla omaksu või egositlik enesekehtestamine. Selline suhe ei püsi, sest paratamatult jääb siis üks osapool kannataja rolli. 


ei vali ega hülga, teades, et valik loob armastuse vastandi – sallimatuse, vastumeelsuse, viha.

See on punkt, millega on ehk kõige keerulisem leppida. Olen oma loomult väga kriitiline ja valiv, aga see ei täida ega pühitse minu kõrgemat eesmärki, mis on alati olnud armastada igat olendit siin maamunal – armastada ka vihavaenlast ja ka neid, kes meile haiget teinud. Kui me oleme valivad, siis tegelikult me seeläbi tõesti oma südames mõistame hukka, kritiseerime, oleme ülekohtused või sallimatud. Pigem mõelda nii, et meile saab osaks see, mis meile on määratud ja tuleb alati pidada meeles, et väärime parimat ja usaldades oma allikat saame ka parima osaliseks. Ja jällegi sobib siia ka see mõte, mis mind juba pikemat aega saatnud on, et You dont get what You want, You get what You are – seega, kui Sa tahad elus saada midagi väga erilist, siirast ja head, siis alusta iseendast – ole siirus, ole headus, ole armastus! 


hõlmab KÕIKI aistvaid olendeid suuri ja väikeseid, nii maal, maa all, vees kui õhus. Õilsaid ja halbu, kasulikke ja kahjulikke. Paljudes neis võib olla headuse seeme kuivanud pelgalt selle kasvamiseks vajaliku soojuse puudumise tõttu, armastuseta maailma külmuse tõttu.


Olen sellest ka varem kirjutanud, et minu jaoks on armastus muutunud millekski väga võimasaks – pole enam vahet, kas naine või mees, noor või vana, abielus või vallaline, ma armastan, kui mul on selleks võimalust, armastan kogu südamest, sest armstus on kõikvõimas ja ilus emotsioon ja seda enesele keelata on patt. Ja ma ei armasta vaid inimesi, vaid armastan ka igat hetke oma elus, igat õppetundi, sest tänu kõigile neile kogemustele olen jõudnud siia, kus hetkel viibin.


teab, et me oleme kõik üks, reisikaaslased elu ringkäigus ja allume samadele kannatuste seadustele.

Seda õpetust on mulle rõhutanud päevast päeva üks hea sõber ja mõttekaaslane. Me oleme kõik üks. Kõik mida Sa teed teisele, teed Sa tegelikult iseendale. Me oleme kõik ühes süsteemis, ühes väljas. Me pärineme kõik ühest kohast ja kui ma mõtlen negatiivseid mõtteid, siis paratamatult mõjutabn see mind ümbritsevat ja seeläbi ka mind ennast.

see on õilis ja arukas süda, mis annab jõudu, tuge ja meelekindlust.

Armastuis annab jõudu, armastus teab alati, mida ta soovib, armastus läheb ka läbi tule ja vee. Armastus motiveerib ja innustab. Armastus ei tee kunagi ülekohut, ega kohtle kedagi halvasti. Õige ja arukas valik annab alati tiivad ja lennutab tähti püüdma. Partner peab olema Teie muusa ja inspiratsioon, motivatsiooni allikas ja täiskäigu power.  Kui inimene armastab ja on armastatud, siis sky is not the limit - selle väega suudetakse maailma muuta. 


Seda ei põleta, kõrveta ega vintsuta meeleline tuli, mis haavab rohkem kui ravib, lahvatades põlema et samas kustuda, jättes endast järele rohkem külmust ja üksindust kui oli ennem. 
Armastus tähendab ülimalt õilsat südant ja sellist arukust, mis teab, mõistab ja on valmis aitama. Armastuse kõrgeim väljendus on see, et maailmale näidatakse Buddha (Vabanenu) teed kannatustest vabanemiseks.

See viimane mõte on mulle päris tuttav… Mitte üks kord pole ma elus tundud, et see, mis justkui peaks õnnelikuks tegema moondub hoopis vaevaks ja valuks. Olete te näinud inimesi, kes on teinud valiku ja seejärel langenud metsikusse depressiooni ja madalseisu? See pole armastus! Armastus ei kahtle, ega tunne hirmu, armastusel pole pistmist kannatusega. Lugesin kord üht kirja, mis saadeti kuulsale vene kirjanikule ja psühholoogile Anatoli Nekrassovile. Naine kurtis, kuidas mehe mõistmatu käitumine on viinud ta enesetapu äärele. See armastus oli nii suur ja põletav. Ja Nekrassov ütles kuldsed sõnad, et nii leekiv tunne, mis lausa südame seest põletab ei saa kunagi kesta – need suhted ei kesta, sest need viivadki hukatusse, need põletavad inimese läbi. Me ikka vahel meenutame oma nooruspõlve armastusi, tunne oli selline, et jalgealune põles, aga kujutage, et te oleksite koguaeg sellise tulise kire sees? Te põlskite tuhaks! Ehk siis nagu Buddhagi ütleb – armastus pole see, mis jätab teid põletushaavadega. Armastus peaks Teid soojendama, tekitama turvalise tunde, tunde, et teist hoolitakse, et teid austatakse, et te olete väärtuslik ja oluline. Armastus ei tähenda kirglikku seksi ja igikestvat hullumeelsust, aga kahtlemata tähendab see julgust ja vaprust ning ühte seotud hingi, kes harmooniliselt koos tõe ja tähtede poole rühivad.   

Kommentaare ei ole: