esmaspäev, aprill 21, 2008

Olla hea - on see kerge?Ei! See n6uab t66d iseendaga

Siin olles on mul aina kasvanud soov teha midagi head... Kuidagi t2nada neid inimesi, kes on niipalju andnud ja ohverdanud. Vaatasin t2na saadet noorest mehest, kes kaotas s6jas jala. Psyhholoogiliselt v2ga r2nk l2bielamine. Tema ytles, aga et tunneb end 6nnistatuna, sest nyyd tal on v6imalus olla oma lastega ja tema v22rtushinnangud on totaalselt muutunud. T6si ta on kerge sel mehel pole, kasvatab yksi oma 4 last. Naisest oli ta igatahes lahutatud. Minu meelest peaksid need inimesed, kes on elus midagi traagilist l2bi elanud t6usma jalgadele just sel p6hjusel, et olla toeks neile, kes on samas olukorras.

Ma usun, et 6nnetused juhtuvad p6hjusega ja seda m6tet kinnitab ka Nekrassovi raamat. Kui me ei oska hinnata seda, mis meile on antud, siis elu 6petab meid ja yldiselt l2bi traagiliste syndmuste. Inimesed ei anna endale aru mida me omame, kui palju on meil seda mille yle r66mu tunda. Mis kasu on rahast, kui selle teenimise nimel, oled pidanud loobuma hetkedest kus n2eme oma lapsi sirgumas. Misu kasu on heast tervisest, kui ise oma tegudega seda laastame ja siis viriseme, et maailm on meie vastu julm. Vana t6de: Igayks on oma 6nne sepp! Ja muidugi saadetakse kannatusi ka headele inimestele, aga neil inimestel on ka j6udu v6itlemiseks. Iga v6itlus 6petab meile midagi, teeb meist tugevamad inimesed.

Pereisa s6itis t2na komandeeringusse ja kuna see tuli v2ga 2kki, polnud tal v6imalust vanema poisiga hyvasti j2tta - ta j2ttis talle kirja. Palus, et poiss oleks tubli ja hoiaks emal, vennal ja minul silma peal. L6pus olid lihtsad s6nad : " Armastan Sind v2ga" Kui tihti Teie seda s6na kasutate? Ma olen alati m6elnud, et k6igil peaks kodus olema pakk m2rkmepaberit. Kas poleks tore tulla koju ja leida teade, mis sisaldab h2id soove. Mitte lihtsalt:" Pese n6ud 2ra, sota on kapi 22re peal" , vaid " Ole hea laps, pese palun n6ud 2ra, tulen varsti, siis teeb koos midagi, armastan" V6i kui Teie k6ige kallim inimene paneb klaasipuhastaja vahele teate: " Lund rookida pole vist m6nus, aga 2ra p6e, 6htul soojendan su yles" Yksk6ik mida, aga midagi head ja sydamlikku, armast ja naljakat igas p2evas, ei v6taks meilt ju tykki kyljest. Ma vihkan eestlasi, sest kohati on nad nii kinnised, kylmad ja nii negatiivsed, selle asemel, et ise endas midagi muuta. Kui Sa annad , siis Sa saad alati vastu. See on aega n6udev protsess, kui Sa oled t2na hea ja homme m6tled, et krt, raha ega head soovigi ei tulnud kuskilt ja annad alla, siis v6in kohe 6elda - Sa ei j6ua kuhugi!

Hiljuti sai minu hea s6ber p2ris t6sised p6letushaavad. 6nnetus juhtus teist inimest aidates. Sellised juhtumid on alati kurvad, aga ma arvan, et pigem fyysiline valu, kui hingeline teadmine, et olin seal ja ei liigutanud lillegi. S6bra naine on minu hea s6branna ja r22kis kuidas ta pidi olema abiks oma mehele ja mina m6tlesin, et see ongi armastuse tuleproov. Ja ma tean, et nad said ja saavad hakkama. See on yks p6hjusi, miks ma soovitan partneri valikul l2htuda ainult kysimusest:" Kas ma armastan teda? Kas ma armastan teda palju?" Sest elus vb k6ike juhtuda... 6nnetused, materiaalsed allak2igud... Mina ei tahaks kyll peale seda kui mu mees nt s6jas kuuli jalga saab minema k6ndida ja m6elda, et :"Tal pole enam v2limust, mina kyll teda enam eitaha" , ma tahaks m6elda" Vht pole, ta on ikkagi see, keda ma armastan, kellega on mul enivei koos hea ja tema k6rvalt ei lahku ma ka siis kui vikatimees uksele koputab"

Kasvatage oma sydant, olge head, m6istavad ja t2helepanelikud...Kasvatage ennast ise headeks vanemateks, s6pradeks, kodanikeks... Ja 2rge unustage, k6ik saab alguse ARMASTUSEST:)

Kommentaare ei ole: