kolmapäev, september 24, 2008

Midagi mulle v2ga olulist...

Te kindlasti olete k6ik kursis Soomes juhtunuga. Koolitulistamised. Ma vaatasin t2na yht filmi, kus oli taoline olukord. K6ik l2ksid ohvrite matustele, peeti ilusaid k6nesid jne. Ja siis n2itas selle poisi matuseid, kes oli tulistajaks, tema ema oli seal ihuyksi. Selle ema jaoks oli laps ikka laps, see ema l2bis samamoodi kaotuse ja valu. Me kysime miks? Miks juhtuvad s22rased asjad, p6hjuseid on kindlasti mitmeid. Aga ma olen eluaeg olnud veendumusel, et kurjus on armastuse & m6istmise puudumise tagaj2rg. Mina olen 6nnelik inimene, mul on armastavad s6brad ja perekond ja ma ei n2e p6hjust kellegile millegi eest k2tte maksta. Ma ei taha siinkohal kedagi kaitsta ja ma kujutan ette seda valu, kui minu laps oleks m6rvatud kellegi halastamatu kuulilasu l2bi. Aga ma tahan 6elda yht: Kui keegi mulle peaks kunagi kuuli kerre laskma v6i surnuks s6itma, mis iganes peaks jutuma, kus teil on v6imalus syydistada kedagi, siis 2rge tehke seda. Sest mina ei teeks seda. Ma ei karda surma & ma tean t6de, et elu on liiga lyhike, ma elan oma elu nii, et ma v6in homme p2ev lahkuda... Selle asemel, et kibestuda, vihata ja syydstada, otsige andestust ja 6ppige veel rohkem armastama... Inimesed on lihtsalt selles maailmas ummikusse jooksnud & tuleb leida meetodeid neid aidata, aga vihkamisega ei saavuta siin elus midagi. See filmil6ik liigutas mind lihtsalt nii sygavalt, see kuidas see vaene naine seal seisis ja siis tulid 5 ylikonnas koolikaaslast, yks neist ohvri sugulane... Sest ta teadis, et tema sugulane poleks lasknud sel emal seal yksi oma poega matta, vaid kaastunne, halastus ja inimlikkus oleks tema sydames olnud esikohal.

Jubedaid asju juhtub meie ymber igap2ev - me elame hirmus, vihas ja m6istmatuses. Aga ma ytlen Teile 6ppige m2rkama inimest, sest k2ies pimesi, kasvatame ise yhiskonnas inimesi, kes ei oska end enam muudmoodi v2ljendada kui v2givallaga. Armasta oma ligiinimest! Muuda maailma juba t2na!

1 kommentaar:

dianx ütles ...

mis film see oli?