teisipäev, august 26, 2008

T2iuslikkus

Ma vaatan hetkel filmi „Pretty woman“ – minu jaoks klassika. Ma võin seda veel ja veel vaadata, sest Richard ja Julia teevad selle nii tõeliseks. Ilmselt siit ka vastus, miks nad on Hollywoodi tippklass. Mulle pole kunagi meeldinud armastuslood mis kulgevad takistusteta, sest need ei tee inimesi nii lähedaseks kui võiks. Kui Sa oled kõik mäed ületanud ja seal on ikka see tunne, see kirg, mis oli alguses, siis God Dämit, see oli higi, verd ja pisaraid väärt. Kui Sa võidad loteriiga raha, siis sa ju ei hinda seda niipalju, kui töö ja vaevaga teenitud kroone.

Ma sattusin juhuslikult ühe meeskodaniku orkutikontole ja loen siis seal talle kirjutatud iseloomustust. Aus – linnuke kirja, 12p, sihikindel, linnuke kirja 12p, intelligentne, linnuke ja topelt punktid... Halleluujah, hakka või uskuma, et olen cräppi kirjutanud kokku, öeldes, et Eestis ei leidu ühtki kvaliteetmeest. Ja ausõna ma ei tunne ega tea kas see inimene vastab reaalses elus ka kirjeldusele või ei ja kõige hullem, mind ei huvitagi ! Sest kuulake nüüd, tõde on siin tekstis vaid see, et täius seisneb ebatäiuslikkuses. Vb Sa oled kohanud seda inimest eile, vb 2 kuud tagasi, vb aasta, vb aastaid... Ja vb Sa ei näinud või ei osanud näha, vb sa jooksid nagu pime mööda tuba otsides oma täiuslikkust. Ideaale pole olemas! Kõige ideaalsem armastus on aga armastada tingimusteta. Inimesed otsivad & otsivad & isegi kui neile saata vastu inimene, kes vastaks justkui kõigile kriteeriumitele, siis uskuge mind, te ikka otsite edasi ja jäätegi otsima. Aga vb see inimene, keda te kohtasite oma elus varem ongi oma ebat2iuslikkuses just see Teie õige? Mäletate, kirjutasin kunagi, et ma otsin midagi mis oleks hingele, südamele, vaimule ja veel tagatipuks füüsisele. Selleks, et kõike seda olla, ei pea olema täiuslik. Inimesed armastavad ka siis, kui sinu kaaslane pole modellimõõtudes või kui ta ei loe samu raamatuid. Südant ei huvita need facking kriteeriumid, mida me ise oleme paika pannud. Me ei saa otsida armastust tabeli j2rgi, kuhu siis punkte kirja panna. Mitte kriteeriumid ei loe niiv6rd, vaid yldpilt, kas inimene on vastus Teie k6igile kysimustele. Ja 2rge kysige 185cb, 80kg pln! Vaid kysige: midagi head pln...!

Meenutagem lugu minu 16a armumisest. Tagantjärgi ma võin öelda, et kui tunded on nii tulised, et viivad mõistuse ära, siis see asi ei tööta. Armastus teeb pimedaks ja selle tagajärjel me kukumegi aukudesse ja murrame oma südameid. Yks tunne ei tohi saada kinnisideeks, tõelisel armastusel on tiivad, ta lendab ja on vaba – ta ei ole seotud paberiga, ega kohustustega... Nii palju asju, mida 7a tagasi ei mõistnud või ei teadnud. Ma arvasin, et sa oled ainult siis armunud, kui sul katus täiega sõidab ja liblikad peavad kopsu all möllu. Ja alles nüüd aastaid hiljem ma saan aru, kui eksitav see oli... armastuses pole pisaraid, sa ei nuta õhtuti patja – see on rahu ja vaikus... Nagu ma paar päeva tagasi ühele sõbrale ütlesin: „ Me räägime, kuni me õpime ja kuni me otsime, kui me leiame, siis tuleb vaikus – püha vaikus“
Lõpetagem arutu ideaali otsimine, hakakem märkama, vb Sa naeratad päevast päeva ja Sa ei osanud näha, kes Sind naerma ajab, vb Sa vaatad imalaid armastusfilme ja vingud, et Jumal pole Sulle midagi ega kedagi saatnud, vaata enda kõrvale – äkki ta seisabki seal...kogu oma ebatäiuslikus täiuses... Ja ta ongi Sinu soulmate , Sinu seksikas kurnjäu, Sinu vaimne kaaslane, Sinu unistuste naine/mees sügaval südames, kes nüüd pinnale ujuda püüab.

Ainult hirm ise peletab meid õnnest eemale, vb minevik, kus asjad ei olnud nii nagu oleks pidanud v tahtnud. Jah, vb Sa pettud ja saad haiget... Aga proovida ju vb, sest südame kuulma õppimine võtabki aega... Läbi oma kogemuste olen ma õppinud end kuulama. Kui ma 7a tagasi arvasin end kuulvat, et õige on kohal, siis ma kuulsin täiesti võssa. Kui ma 4a tagasi mõtlesin, et ok, üks osa minust nagu kuuleks miskit, aga päris kindel ka pole, sain ma aru, et tegelikult on 2 asja : Üks mida me tahame kuulda ja teine, mida süda meile ütleb. Tarkus on jätta kõrvale oma tahtmised, oma suured tunded ja KUULATA, sest südames on kaart, kus on kõik õiged rajad vastavalt märgistatud.

Vahel mind tabab see paganlik tunne, et ma olen leidnud k6ik, mida ma olen otsinud, ausalt...otse nina all. Aga nagu Uus-Testament ytleb, et algul me tunnetame poolikult ja kui me kasvame suureks ja olemegi leidnud selle, mida me otsime, siis me n2eme nagu palgest palgesse... Siis kaob poolik ja tuleb t2ielik.

Kommentaare ei ole: