reede, august 15, 2008

Kui s6braks on mees...

Ma hakkasin eile mõtlema, et mis vahe on sõbrannadel ja sõpradel. Kui minu parimad sõbrannad on olnud minu kõrval 10-15a ja meie suhted pole karvavõrdki muutunud, kui siis ainult sügavamaks, avatumaks ja mõistvamaks, siis oma meessõprade kohta kehtib see reegel, et nad kas kaovad kuhugi või suhtlustasand muutub. Ma ei ole küll iialgi ühegi oma hea sõbraga tülli keeranud ja pole mul ka olnud juhust, et peaksin peale suurepärast läbisaamist tänaval hakkama pead pöörama, aga ometigi meessõpru omades ei jää asjad kunagi nii nagu nad on.

Jõuame teise küsimuseni: Miks see nii on? Vastus: Püsisuhted. Ka mina naisena olen püsisuhtes olles olnud sõpradest rohkem lahutatud. Aga meestel on see asi kuidagi eriti hull, kui nad juba suhtesse laskuvad(abielluvad, on kõrvuni armunud, kolivad kokku v lihtsalt hullunud kutsikad), siis neil jookseb mõistus ikka nii paigast ära, et heaga võid head-aega öelda ja tunnistada, et oli tore tunda. Kui mees ennast seob, siis üldiselt käib sellega kaasas tõeline pühendumus.


Mul on tõsiselt heameel inimeste üle, keda ma oma elus kohanud olen, olgu nad siis jäänud mingisse kindlasse perioodi või läbinud minuga kogu minu lapse, - ja nooruspõlve. Teate kui hea ja lihtne on suhelda, kui sa ei pea liigselt seletama, ega midagi varjama või üleliia mõtlema, sest Sa lihtsalt tead, et teine teab kõike. Mul on üks hea sõber, kellega just praegusel eluperioodil päris tihedalt suhtlen. Ja vahel ma oma õeluse juures mõtlen, et fuck, ta võiks mitte veel oma unistuste printsessi otsa komistada või noh vähemalt mitte enne, kui mina olen oma õige leidnud. Miks? Sest ma tunnen, et ma veel ei tahaks lasta tal sügavasse pereellu sukelduda ja seeläbi nö lähedase sõbrana kaotada. Muidugi ma soovin talle kõige paremat ja et ta leiaks oma ideaalid ja saavutaks omad eesmärgid jne, aga minna tal ma veel ei tahaks lasta. Kui enamike sõpradega on lihtsalt see, et sa arutled a’la mis Gruusias toimub või käid kinos viimased hitte vaatamas, siis mõned sõbrad on siiski nagu hingesugulased, nad loevad Sinuga sarnaseid raamatuid, kuulavad sarnast muusikat, ja suurele sarnasusele vaatamata, on neis see külg, mida sa tahad rohkem näha. Kui palju on neid asju, mida ma just selle sõbra käest küsida tahaks, v neid kifte tegevusi, mida ma just temaga tahaks teha, sest me jagame sarnast kirge. Ja kuigi mul on palju häid sõpru, siis ometigi on asju, milles ma eelistaks just teda. Ilmselt kui bioenergeetik seda olukorda hindaks, näeks ta siin sama vaimset tasandit. Need inimesed, kellega Sul on sarnane tasand lihtsalt köidavad, sest energiavahetus on tasakaalus. Pole seda tunnet, et Sa annad ja annad, aga vastu ei saa või et võtad ja võtad ja tunned end tühiselt. Selle sõbra ilmseks plussiks on see, et ma tunnen, et veel on midagi õppida ja veel pole igav, muidu ma ilmselt seda mõtet siin ka ei lahkaks.

Miks ma ei kirjuta siin oma parimatest sõbrannadest siin ja sellest kui hirmus oleks neist ilma jääda? Sel lihtsal põhjusel, et ma tean, et on inimesi, kellega lahutab mind vaid surm. Sõbrannadega oleks ma nagu abielus. Paberit pole, vannet pole andnud, aga see teadmine on südames. Nii palju on lihtsalt koos läbielatud, et liha liha küljest lahti kiskuda oleks samahästi kui võimatu.

Ja siin ongi vahe mees ja naissõprade vahel – meessõpradest tuleb ühel hetkel lahti lasta... Ta on Sulle miskit andnud, mingi aja muutunud eriliseks, õpetanud Sind, toetanud Sind ja siis ta lihtsalt peab minema, sest ühel hetkel tuleb tal missioon, olla hea abikaasa, olla hea oma erialal, olla hea isa ja kahjuks või õnneks ei jää sõbrannadele enam ruumi. Ja ma saan sellest täiesti aru, elu on selline... Me ei saa seda neile pahaks panna.
Mida me siis teha saame? Nautida seda aega, kus nad kulgevad meiega paralleelselt, aega, kus sa saad keset ööd helistada, aega, kus sa võid teha nõmedaid nalju, ilma, et see riivaks tema naist. See on tohutult väärtuslik aeg, sa õpid meestemaailma tundma, sa näed, mida tegelikult mehed ootavad, sa jagad unistusi oma hea sõbraga... Ja kui jõuab kätte hetk, kus need unistused täituma hakkavad, siis Sa naeratad ja soovid: “Head teed!“ Sest Sa oled siiralt rõõmus, et Sa oled saanud olla osake kellegi kulgemisel...

Kommentaare ei ole: