esmaspäev, november 05, 2012

Vabadus, see ongi armastuse seeme!




 
Kirjutasin hiljuti oma FB lehel teemal, et inimese vaba hing peaks säilima ka püsisuhtes. Pidades selle all siis silmas seda, et liigne sõltuvus partnerist muutub ajapikku lämmatavaks. Ma olen ise olnud nii lämmataja kui lämmatatava rollis ja tean, et need suhted hääbuvad valguskiirusel. Olen ju ise vaba hing, mulle meeldib teatud distants ja aeg iseenda jaoks, võimalus teha oma asju, lennelda üksi, sirutada tiibu. Ometigi kipun ise armunud olles seda ära unustama, et teine vajab ka õhku. Sajad oma emotsioonidega sisse ja järgi jääb vaid tuhk. Ei tasu seda ahju ikka üle kütta. 


Igatahes juhtus seda minu postitust lugema üks isik, kes sai sellest aru niipidi, et mulle meeldib suhtes olles ringi tõmmata. Mis ajast mõiste ”vaba hing” võrdub väljendiga ”juhuseks”? Mitte minu silmis. Minu jaoks on püsisuhe alati olnud püha – see on ju austus, ausus ja usaldus kahe inimese vahel. Kui see puudub, siis ei ole sel kooslusel mitte mingit mõtet ju. Nii nagu ma ei näe mõtet suhetel, kus on kahtlused. Kui ikka kahtlused pidevalt hinge närvivad, siis ärapuretud hingega küll väga kaugele ei jõua. 


Ma tõesti tahaksin suhet, kus kahte inimest seovad armastuseniidid, kus liidetud on inimhinged, mitte ei hoia kahte inimest koos poovad köidikud. Ma tahan lennata, sirutada tiibu, püüelda oma tähtede poole ja ma olen veendunud, et seda on võimalik teha ka siis, kui Sinu kõrval on teine kõrge lennuga lind, kes liugleb Sinu kõrval, kel on omad sihid ja unistused ning oma elu, kuid ometigi liigute sarnases suunas, sarnasel kõrgusel. Ma tahan olla suhtes, kus esikohal pole omamine, vaid olemine. Ma tahan olla suhtes, kus ollakse seotud, kuid mitte teineteise vangid või valvurid. Mulle meeldis Jaan Tätte naise kommentaar, et ta on küll minu mees, aga ma ei oma teda. Kujutage siis ette, kui puhas ja ilus on see armastus – Sa lased teisel olla see, kes ta on, teha seda, mida ta armastab teha. See ei ole kindlasti lihtne, aga armastada tingimusteta, see ongi kunst, mida valdavad vähesed.  


Minu elus on viimastel kuudel palju juhtunud. Elu on mind kokku viinud mitmete huvitavate inimestega, olen palju õppinud, palju arenenud. Ja olen mõistnud, mis on tegelikult ilusa elu võti. Õiged asjad tuleb õigel ajal ära tunda ja kõigest, mis Sinu teele saadetakse midagi õppida ... Ka ussitanud õunal võib olla omaette väärtus ja ka kõige kõrgemal ilutsev magus õun kukub kord sülle, kui oled piisavalt sihikindel ning usud, et väärid just kõige paremat! 


3 kommentaari:

Airika ütles ...

See mis sa kirjutsid on jummala õige :)

Mannu ütles ...

Loen seda ikka ja jälle, mitu korda korraga. Nii-nii hästi kirjutatud, et ma ei saa kohe jälle seda uuesti lugemata jätta :D

Heltzzz ütles ...

Mina naudin ka kõike täiel rinnal mida Te kirja panete ! Palju edu selles ja loodan peagi jälle midagi uut ja imelist lugeda ! :)