pühapäev, juuli 22, 2012

Kopp,kopp!Kes on?Mormoonid oleme! Vol3

Mormoonipoisid saatsid mulle åks 6htu smsi, et nad astuksid järgmine päev läbi. M6tlesin, et ega nad mind ei häiri ka, las aga tulevad. Saabusidki jälle. Peab tunnistama, et mehed lähevad iga korraga aina ilusamaks - endine eratreener ja s6javäelane...hmm, see selgitab nii m6ndagi selle veatult vormitud keha kohta. 


Midagi oli aga sel korral teisisti. Enam polnud meie vestlus elav arutelu ja m6nus filosofeerimine. Ma tundsin, kuidas härrad hakkasid taktikat muutma. Ehk siis oli ilmselt saadud käsk, et kålaskäigud minu juurde pole mingi jututuba ja vaja on ikkagi saada åks kirikuliige. Ma olin sel päeval ise suhteliselt väsinud ja åtlesin neilegi, et las nad räägivad sel korral ise, ma pigem kuulan. See oli viga! Kutid l6id oma piiblid lahti ja kukkusid tsiteerima. Kåsisin vaikselt, et ehk räägivad ka m6nesest teisest raamatust, mis neid inspireerinud on v6i mille kaudu Jumal neid k6netanud. Sellele järgnes vastus, et Mormoonide raamatu ongi kirjutanud 6 prohvetit vms poolt(vihjates siis erinevatele autoritele). Teine mormoon kähku åritas asja leevendada ja lisas, et kunagi nooruses luges mingit raamatut Universumi ja k6iksuse teemadel, mida t6lgendas ka enda jaoks pigem kui raamatut Jumalast.

Tunnistn ausalt, et sel hetkel halvatusin: "Pange see piibel nååd kinni! Maailmas ei eksisteeri ainult åks raamat!" Smith åtles seda ja åtles teist ja see on nååd Jumala s6na. Eriliseks s6jaks läks siis, kui åks noorhärradest teatas, et ma peaksin järgmiseks kohtumiseks mingi kirjakoha läbi lugema. Mulle hakkas selgeks saama, et nad on v6tnud ikka t6siseks ålesandeks minu mormooni usku pööramise ja siit jooksis minu piir. "Ma ei loe mitte midagi, mida käseb mul lugeda keegi teine inimene. Mina ei åtle Teile, et vaadake siin on minu lektåår, järgmiseks korraks töötage see osa läbi, et saaksime sellest rääkida!" Tegin poistele  selgeks, et minust kirikuliiget ei tule ja l6petagu see töötlemine ära. Kui tahavad, siis ma olen valmis diskuteerima, aga see on ka k6ik. Mind häiris see, et olin nad oma uksest sisse lubanud, respekteerinud nende valikuid ja usku, aga nemad åritasid salakavala manipulatsiooniga mulle selegks teha, et minu teekond on vale ja justkui peaksin ma veel midagi vajama. Ma olen väga toleratne inimene ja naudin vägagi erinevate inimestega kohtumist, aga mind t6siselt häirib, kui mind hakatakse suunama, keelama, käskima, ehk see 6htu ei sialdanud endas vaba tahte printsiipi. Ja jälle oli neil mingi veider ajalimiit peal, eks järgmised ohvrid ootasid. Rääkimata sellest, et keegi väga närviline naiskodanik helistas, kellele lubati kohe tagasi helistada (kontrolör ise ilmselt). 



Eriliselt totra mulje jättis sel korral åhe mormooni tunnistus, et ta enne igat pisiasja ja otsust palvetab, et teada saada, kas see on 6ige v6i vale, mis ta teeb v6i loeb jne. Isegi minu juurde oli Jumal ise neid saatnud. Åks mormoonidest rääkis kohe, et Jumal on nagu lapsevanem, kes keelab lastel s6idutee ääres mängida, et need pole keelud ja käsud, vaid vanemlik suunamine. Kåsisin vastu, et kas te ei tunne, et iga inimene peaks mingil ajal ka suureks saama, nagu lapsed suureks saavad? Mingi hetk v6iks oma pea ja sådametunnistus ka töötada, mitte, et koguaeg palvetad v6i kåsid kelleltki kolmandalt luba. Jääb mulje, nagu Jumal oleks loonud robotid, kes oma peaga åldse m6elda ei oska. Aga nii see ju pole... Me ei saa jääda igavesti lasteks! You have to work with yourself! Sellepeale öeldi, et nad pole nii tugevad isiksused nagu mina. Oleks ma tahtnud halvasti öelda, oleksin öelnud, et eks see teie sekt ongi paras selgrootute paradiis, kus puudub oskus oma sådamehäält kuulata ja allutakse lapse moel kasvatajatele. See k6ik lihtsalt nii ärritas mind. Inimesed absoluutselt ei tee indiviiduaalset tööd iseendaga ega loo otse kontakti  oma k6rgema minaga (loe Jumalaga). Piibli lugemine käivat koos, sest muidu vb keegi enda jaoks t6de väänata. Haah ja kes siis see k6ige targem on, kes piibli lugemise ajal åtleb, mis on 6ige, mis vale? Ma usun, et eks see ole ikka inimolend... Ja see arvamus on tema subjektiivne arvamus ja seda nimetataksegi isikukultuseks ja ajupesuks. 


Esimest korda ma tundsin, et nad olid åletanud piire ja aeg oli hakata end kehtestama. Minu jaoks oli eriti veider see lause, et nad käivad inimestega rääkims kolme kaupa, sest neile on nii turvalisem. Andke andeks, aga minu turvatunne? Kolm VS åks. See on läbitöötaud taktika. Ma kåsisin ka, et kui Teil eksisteerib vaba tahe v6i te usaldate igas olukorras Jumalat, siis miks te kuulate mingit suvalist inimest, kes umbes dikteerib, kus ja kuna käia tohib, mitmekesi siseneda tohib jne. Mina nt neid kåll ei kartnud, ma kuulan sellistes kåsimustes oma sådamehäält, mitte ei helista kolmandatele isikutele. 


Siis tuli taas teemaks see kohvi joomine. Ma saan aru, et ebatervislik ja puha, aga miks mul keegi pole keelanud kohvi v6i alkoholi atrbida - mulle ei pea seda åtlema teine inimene v6i mingi organisatsioon v6i raamat, mida ma tohin ja mida mitte, need t6ekspidamised tulevad minu seest. Ega ilmalik inimene ka ei lähe tapma v6i varastama - seda nimetatakse sådametunnistuseks. Kohvi ei joo ja tee tapab meid kohe maha, aga burgerid, friikad ja pitsad pole ebatervislikud? Miks piibel rasva, såsivesikute ja suhkru eest ei ei hoiata? 

Ja muideks, see vastabki t6ele, et misjonäridel on keelatud oma private time, nad on alati paaris, töötavad paaris, ainult dushi all v6id åksi käia. Kui see pole inim6iguste piiramine, mis siis åldse on?
Juhtusin täna rääkima åhe tuttavaga, kes lugenud raamatut åhest eks mormoonist. Sealt sektist välja astudes v6ib ikka hirmsaid asju juhtuda ja neil on ikka väga suured ettekirjutised teatud asjade osas.

Kogu selles mormoonide pundis on åks 20 aastane noormees. Ta on Ameerikast ja ta on t6eliselt såmpaatne ja armas inimhing. Ja ma tundsin, kuidas mul såda tilkus verd tema pärast täna. Ta on nii sååtu ja naiivne, nii armas ja heatahtlik ja ta on kogu selle salakavala usulahu ohver. Åks noor inimene, kelle såda on nii 6ïge koha peal, kes v6iks elada Jumalaga käsikäes väga ilusat elu, on lihtsalt åhe sekti keeldude, käskude ja traditsioonide vangis. Jah, ta åtleb, et on 6nnelik, ta åtleb, et see on kutsumus ja ta loeb piinlikku täpsusega mormooni raamatust kirjakohti ette, aga ta ei tea, et elu Jumalaga pole vangla, see pole isikukultus ega vaba tahte piiramine. 



Lahkudes åtles åks mormoon, et tulevad tagasi, kui vaim neid sinna juhatab... Miks mul on tunne, et see vaim kadus sel hetkel, kui ma resoluutselt kirikumemberiks hakkamisele EI åtlesin...Ja miks mul on tunne, et see "Vaim" lihtsalt ei luba neiil enam tulla... Sest kahtlen sågavalt, et inimliku s6pruse loomisest siin midagi välja tuleb. 

Ma t6esti kohtusin nende inimestega ilma eelarvamusteta, mulle t6esti nad meeldisid, ma viisin end kurssi selle usulahuga k6ige neutraalsema materjali p6hjal ja minu vägagi subjektiivne otsus on, et nende inimestega kokku puutumine pole naljaasi. See n6uab väga head enesekehtestamise oskust, väga kindlaid t6ekspidamisi ja vaateid. See ohtlik auk, kuhu kukkuda v6ib... K6ik pole kuld mis hiilgab ja nende ilusate pintsakute ja enesekindlate naeratuste taga on tegelikult kamp segaduses tegelasi, keda juhivad kavalad liidrid, hallid kardinalid, kes on oma sååtud lambukesed saatnud inimhingi oma ridadesse jahtima. 

Kommentaare ei ole: