teisipäev, juuli 17, 2012

Haridus: Elukool

Viimased aastad oma elust v6iksin ma kokku v6tta poeedi ja teoloog Rumi s6nadega:"Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so i am changing myself." 

See on olnud ilmselt k6ige oluliseim asi, mille olen aastatega selgeks saanud. Ma ei saa muuta teist inimest, ma ei saa muuta ajalugu, aga ma saan muuta iseennast. Selle tagajärjel olen teinud märkimisväärseid muutusi oma elus, alates valikutest toidulaual l6petades m6tlemisega.

Veel aasta tagasi ma t6usin hommikuti åles ja m6tlesin, et noooh, elan veel, midagi on valesti, kindlasti kohe läheb midagi nihu, elu on ju åks kannatuste rada ja mina vapper s6dalane, kes suudab sellega silmitsi seista. Päris totter on endale ise jama kaela t6mmata, et siis selle k6ige keskel särada kui uue ajastu kangelane. Ma istusin ja ootasin, et midagi suurt peab nååd juhtuma, raha sajab sålle ja prints valgel hobusel ratsutab 6uele ja tervis saab ka korda niimoodi, et keegi annab mingi imerohu kätte. Oi seda 6pitud abitust! Hommikul oli kohe m6nus v6tta m6nel endataolisel nööbist kinni ja siis koos virisema hakata. kui halvasti k6ik ikka on. Ma ei andnud endale absoluutselt aru, et ma aina l6in juurde k6ike seda, millest ma päevad läbi m6tlesin v6i rääkisin. S6brad, te ei usu, kui palju v6ib teie elu muutuda pelgalt sellest, kui te muudate oma m6tlemist. Te ei tohi m6elda haigusest, te peate m6tlema tervisest, te ei tohi m6elda vaesusest, te peate m6tlema rikkusest, te ei tohi keskenduda negatiivsele, te peate 6ppima nägema positiivset. See muutus ei maksa mitte midagi, aga muudab kogu Teie elu! 


Åks väga oluline vaimne 6ppetund, mille olen saanud on oskus loobuda kohtunikurollist. Ma ei tea, mis minu peas toimus, aga ma olin v6tnud enesele 6iguse olla hukkam6istja rollis. Tegeledes teiste inimeste probleemidega, st keskendudes pinnule teise silmas oli mul suurepärane v6imalus ignoreerida palki oma silmas. Kui Sa oled väga kriitiline åmbritseva suhtes, siis see on ohumärk, et Sul endal on mingid lahendamata issue´d. Enne kui Sa asud kedagi piltlikult åles pooma, kåsi eneselt - kas viga ehk pole minus endas? 

Oppetunnid jätkusid, tuli aeg, kus tuli tarida lahti vanad haavad ja 6ppida andeks andma. Holy shit! Kuidas andeks anda neile, kes on meile nii palju haiget teinud? Kaota oma ego! Ainult siis, kui Sind juhib Sinu ego, on v6imalik åldse haiget saada. Sinu suhted lähikondlastega on täpselt nii ilusad ja head, kui palju Sa ise neisse suhetesse panustad. Kas Sa lähed kålla suhtumisega, et nagunii ajab ta mind jälle närvi ja nagunii on see raisatud aeg, v6i lähed Sa suhtumisega, et ma viin kålakostiks armastust, lahkust ja m6istmist. Inimsuhted on nagu kunstimuuseum - te ei lähe ju muuseumisse ja ei hakka kellegi tööd seal oma suva järgi åle maalima, miks te siis lähenete inimestele sooviga neid åmberkasvatada? Iga inimene on kunstiteos - ainulaadne ja eriline, oma erksates ja hallides toonides, 6ppige seda kunstiteost hindama, nautige tema ilu ja mitmekesisust. Ainult autor ise tohib teha muudatusi - teil puudub selleks 6igus ja oskus. V6ttes inimesi nii, nagu nad on, 6pime neid aktsepteerima ja aktspteerimisega kaasneb ka andeks andmine. Keegi meist pole täiuslik, k6ik me teeme vigu. 

Ma olen vägagi positiivselt ållatunud kui meeldivaks ja nauditavaks on muutunud minu suhe emaga peale seda, kui ma l6petasin kohtum6istmise, matsin maha mineviku ja 6ppisin sådamest andestama. See on minu jaoks olnud väga eriline saavutus. Samuti olen ma tänaseks päevaks v6tnud åhendust oma isaga. Edastasin talle vaid s6numi, et oma juuri ma armastan ja austan, olgu nende valikud ja otsused millised tahes ning soovin talle tervist, armastust ja hingerahu. Ma ei pea viha, päri aru, ega tee etteheiteid. Ta ei vastanud mulle...aga see ei muuda fakti, et mina vastutan ainult enda tunnete, m6tete ning tegude eest. Tema teeb oma valikud ise :) 

Enesega t6tt seismine on alati åks keeruline protsess. Åks asi on seista silmitsi mingi lapsep6lve valuga, mis vajab lahendamist, hoopis teine asi on endale tunnistada oma vigu. Neid rehasid mille otsa ma olen lausa korduvalt komistanud on ikka omajagu. Åks suurimaid vigasid, mida ma elus olen teinud ja mille l6ksu langemise eest olen hoiatanud ka oma lähedasi on see, et ära iial v6ta endale teadlikult ohvri rolli. Pole midagi hullemat, kui 6pitud abitus, see on potentsiaali raiskamine ning oma elu eest vastutuse låkkamine teiste 6lule. Teine sama kategooria väga oluline 6ppetund on olnud, et mina ei saa ja mitte mingil juhul ka ei tohi elada teiste elusid. Selle reha otsa olen ma juba mitmel korral komistanud - nii väga ju tahaks seda toredat inimest aidata, hoida tema kätt ja elada k6igile tema probleemidele kaasa. Kahjuks olen k6ik need korrad l6petanud väga karmide tervislike probleemidega haiglavoodis. Esiteks v6tab minu abi inimeselt motivatsiooni ja oskuse ise oma elus midagi ära teha ja teiseks on 2 elu igale inimesele koorem, seda enam kui teine inimene pole päevagi viitsinud endaga tööd teha - tema murekoorem ja virisev lähenemine elule on sedav6rd kurnav, et åkski inimene ei saagi vastu pidada. I live my life and I let others to do same. Amen! Ära ole ohver, kes ootab diivanil, et k6ik teised tema elu ilusaks elaks, ära ole koorem oma lähedastele, vaid pea meeles, et ainult Sina saad olla iseenda elupäästja ning ära kunagi arva, et Sa oled v6i pead olema Ema Teresa, EI, Sina pead påhendama end iseendale, kui hästi läheb, oled eeskujuks ja valguseks teistelegi ja nii loomegi åheskoos ilusama maailma, ilusamad elud:) 

Nii, et armsad s6brad, moraal on endine - muutused saavad alguse Sinust enesest! Ja kui keegi åtleb Teile, et Sina vana lohvard v6i jäärapea pole v6imeline muutuma, siis see on nende subjektiivne arvamus, t6de teate ainult Teie ise. 

Mulle meeldib kui unistused ei jää pelgalt unistusteks ja ma kutsun enesega koos lendama k6iki neid, kes usuvad m6tte realiserumisse, sh ka neid, kes pole ehk k6ige tugevama tiivapaariga, aga kui Sul on tahe ning usk iseendasse, siis taeval pole piire!  

Kommentaare ei ole: