kolmapäev, juuli 18, 2012

Kopp,kopp!Kes on?Mormoonid oleme! Vol2


Åhes6naga suurpäev saabus. Kuna mulle meeldib sihilikult asju veidi åle vindi keerata, siis muidugi olid parfååmipilved vallutanud kogu korteri, laual p6lesid kåånlad ja poiste jaoks oli valmis pandud ohtralt sokolaadi.


Uksekell. Ega naine ei tohi ju kohe uksele ilmuda, olin juba aknast näinud, et nad tulevad, seega teadsin väga hästi, kuna uksekell heliseb... V6tsin endale rahulikult 30 seci, et siis suu k6rvuni peas uks avada. Surprise! Nagu oligi arvata, oli noormeestele kaasa suratud vanem härrasmees. Ju siis ikka kardeti minu m6ju. Härra on nimelt olnud kiriku liige juba åle 20 aasta ja ju siis oldi veendunud, et tema valvsa pilgu all on k6ik kontrolli all. 


Påådsin kähku dekolteed kohendada ja kutsusin mormoonid sisse. "Tundke end nagu kodus!" Vanahärra vaatas mind kriitilise pilguga pealaest jalatallani åle, oli näha, et ta oli veidi mures, seda enam, et noored jångrid särasid k6rval nagu märtsijämesed. 


Keegi midagi ei räägi kah. Alustasin siis ise kåsimustega. "Ma saan aru, et te piiblit loete ja sealt tarkusterasid ammutate, aga milline on Teie isklik kogemus Jumalaga?"


"Nooh...ammm...piibel ongi k6ige alus, siit loeme Jumala kohta ja siis palvetame."


"Ma saan aru jah, ma oskan ka lugeda, aga vaadake, igaåks vb öelda, et ta on prohvet ja kirjutada mingi asja valmis, see on teooria, ma kåsisin, et milline on Teie isiklik kogemus Jumalga? Kuidas te teda oma elus tundnud olete?" 


"No oleme ikka tundnud, piiblis on kirjakoht ja siis me tunneme, et see on tema s6num meile."


"Okei, no minul on veidi teistsugused kogemused Jumalaga, mina nt ei loe mingeid kirjakohti, aga mina ärkan ise vahel keset ööd åles ja saan s6numeid, samuti olen ma surmast välja tulnud jne. Seega see teie teooria mind väga ei liiguta.Lähme edasi...Kes see Smith enda meelest oli? Minu meelest on tegemist mingi täiesti suvalise trolliga, kes väitis, et Jumal teda k6netas ja 6igustas sellega oma mitmenaisepidamist, pealegi kas te ei leia, et Jumal, kes justkui kohtleb meid k6iki v6rdselr, andis Smithi s6nutsi liiderdamiseks loa ainult meestele, äkki ma tahan ka haaremipidaja olla? Ja miks åldse peaks kuulama mingit suvalist inimest, sest minu meelest on Jumal piisavalt k6ikv6imas, et meid k6iki otse k6netada.Ja åldse, mis tal indiaanlaste vastu oli, teie piiblis on see ju kirjas?"


"Eem...Ma ei tea kåll, et Smith oleks olnud mingite teatud sorti inimeste vastu pahatahtlik. Smith sai Jumalalt ilmutuse ja meie usume, et see on Jumala s6na. Ta oli prohvet, ka praegu on meil kirikus prohvetid, nii nagu sel ajal, kui Uut ja Vana Testamenti kirjutati."


"See ei meeldi mulle åldse, ma olen niigi kiriku kui organisatsiooni vastu, sest seal eksisteerib tihtilugu hierarhia. Kuidas saab öelda, et åks vend on teistest tähtsam ja åks on mitte keegi. Kui te k6ik olete liikmed ja Jumalalapsed, siis miks ta peaks ainult osadele teist midagi rääkima rääkima? Kisub nagu isikukultuse suunas..."


Midagi tarka jälle vastuseks ei tulnud...


Jätkasin monoloogi:" Jumal on meis k6igis ja k6ikjal, pole vahet, kas Sa oled budist v moslem, pole vahet, kas Sa kutsud teda Allahiks, Jeesuseks, Buddahks v6i kelleks iganes, kui Sa kannad enda sådames armastust, siis pole sellist sorti määratlemine oluline. Toon Teile näite - bensiini saab nii Statolist, kui Nestest, åhest aga saab hot-dogi ka osta, aga kåtus on kåtus. Samamoodi teie usuga, Jumal on åks, lihtsalt kiriklikud traditsioonid on erinevad."


"Meil on påhapäev selline päev, kus midagi ei tohi teha, piibel åtleb nii!"


"Kas te reaalselt usute, et kui te nååd påhapäeval golfi mängite v6i tööle lähete, et siis midagi halba juhtub? Jumal armastab teid ju ikka, teie usk jääb ka alles, need on traditsioonid ja neil pole usuga mingit pistmist. Ja see piibel on raamat nagu iga teine, Jumal vb rääkida suvalise kirjaniku v6i tema teose läbi, suvalise filmi suvalises stseenis. Jumal on igal pool, mitte siin piiblis, milles te ninapidi kinni olete. Te lasete oma elu mööda, kui te elate ainult åhes raamatus ninapidi, teie silmaring jääb kitsaks! Ma ei käi påhapäeviti kirikus, kas ma olen halb inimene? Kas ma tundun Jumalakaugem?"


"Ei,ei, seda kåll mitte. Ega me ka käime ainult paar tundi nädalas kirikus!" Onkel:"Mina loen ka igasuguseid raamatuid, Sul on täitsa 6igus, see on väga kasulik!"


"Mina ei käi kirikus, sest minu Jumal elab minu sådames ja ma ei pea teda kirikust otsimas käima. Mul pole slle vastu midagi, et inimesed seal käivad, aga pigem on see sotsiaalne mokalaat. Mind k6netab Jumal just siis, kui olen omaette."Ja surnuaias ei käi ma ka, sest minu kadunud lähedased elavad minu sådames, mitte kuskil kännu all. "


Jutt muudkui veeres ja åhel hetkel ma kåsisin, et kas nad ise ei saa aru, et see usu peale surumine on n6me. "Te käite ukselt uksele, inimestel on teist kopp ees, nad m6tlevad åha enam, et mingid tååtud mormoonid. See ei tööta! Te raiskate oma aega ja peletate inimesed veel rohkem eemale oma kirikust. Olge säravad, suhelge Jumalaga, olge positiivsed ja siis tulevad inimesed ise Teie juurde. Ja te olete alati kindlad, et nad ei tule mitte sellepärast, et Misjonär John on seksikas poiss v6i nii tore noormees, et talle on raske EI öelda, vaid nad tulevad sellepärast, et neil on sisemine kutse, Jumal on nad ise teie juurde juhatanud."


"Jaa, Sul on 6igus. Kuigi me tahame ju lihtsalt pakkuda v6imalust. Umbes nagu avame poeukse ja tutvustame oma kaupa."


"Kuulge, ma ei taha kirikureklaami saada postkasti koos pizzareklaamiga, see on palju isiklikum, palju sågavam ja palju olulisem protsess, mitte mingi pizza turundamine. Usklikuks ei saa åleöö, sest keegi åtleb, et eksisteerib ka rohkem siin maamunal, kui see, mida me silmaga näeme. See toimub läbi kogemuste, läbi elu 6ppetundide, läbi enesemuutuse, läbi sisemise kutse. Meed, kes lihtsalt kuhugi liikmeks astuvad ei oma tihti mitte mingit ettekujutust, mis v6i kes on Jumal v6i kuidas asjad maailmas toimuvad. See on nagu abielu, Sul v6ib olla abieluleping, aga kui Sul tunnet pole, armastust pole, siis pole see sentigi väärt. Lihtsalt paber, traditsioonid ja kellegi inimese poolt oma nägemise järgi kirjutatud reeglistik, kuidas asjad peaksid ja tohiksid olla ja mis on tabu. See ei ole abielu, see on vangla. Armastusel pole sellega mingit pistmist. Nii nagu tee armastuseni leitakse erineval moel, kes kiiremini, kes hiljem, läbi erinevate kogemuste, sama on ka usuga. Bårokraatia seal juures on puhas formaalsus. Kellele on oluline, kellele mitte, tihtilugu on see vaid näitamiseks. Ei ole seal paberi taga armastust, nagu pole ka m6nel ametlikul kirikuliikmel olnud elus oskust Jumalat kogeda. Ameerikas lebndavad ka mååjad riidepoes kohe kallale, et kuidas nad aidata saavad ja nad soovitaksid seda ja toda, ma olen p6hjamaa inimene, ma tahan rahulikult vaadata ja ise otsustada. "


Kuna nad said väga hästi aru, et ma tean väga hästi, millesse ma usun ja ma selgutasin pikalt ning p6hjalikult, kuidas minu usulised vaated on välja kujunenud, siis kåsisin siiralt ja ausalt, et:"Kas ma tohin Teiega niisama ka kohtuda, sest te olete toredad inimesed, aga vaevalt mind see mormoonlus väga köidab, ma respekteerin Teid ja teie usku, ag mul on oma teekond." Vanahärra kohe selgitama, et muidugi tohib, temal olevat naabrid ka uskumatud ja nad käivad alati koos restoranis jne, naabrid joovad veini ja tema seda lihtsalt ei tee. Fine by me! 


Ma ei mäleta mis näite ma neile elust t6in, aga åks kutt läks nii ekstaasi, et låkkasime lausa rusikad kokku. Nagu vanade s6pradega oleks kohtunud :) Seni kuni nad oma piiblit mulle ette ei loe ja ei räägi keeldude ja käskude nimekirjast, vaid on lihtsalt tavalised inimesed, keda juhib armastusevägi on nad t6esti suurepärased kaaslased ja vestluspartnerid. Nad olid väga tänulikud, et neid vastu v6tsin ja åtlesid, et nad tahaks väga veel minuga kohtuda...Mul on neid nyyd 5 erinevat siin juba käinud, huvitav kas pean tervele kogudusele sama juttu paarikaupa maha leierdama - kutsugiu mind siis kirikusse esinema :D Eriti muljetavaldav oli see, et nad åtlesid, et nad ise ei oskavat nii hästi rääkida nagu mina, et mu on paljudes asjades 6igus, mul on elulised ja head näited jne. Ilmselt oleks minusugune l6uapoolik iga kiriku unistus, veaksin pool ilma sinna kokku. Nad lausa arvasid, et olen misjonärina töötanud :D Pidin neid siiski kurvastama, et minu anne pärineb kåll kuskilt mujalt, eks ma oma eksinud mehi olen juhtinud  :D


Mis ma oskan öelda - spirit oli kohal... Usun, et m6tlemisainet jätkub m6lemale osapoolele. Moraal on siiski åks - ole, kes Sa oled - ole mormoon v jehhovist, kristlane v moslem. Ma respekteerin Sind kui inimest, mul on Sinuga huvitav rääkida, kui Sa oled ise huvitav inimene, ole aus ja ole siiras, ole Sina ise, ole armastus :)


Ma olen 6ppinud jääma igas olukorras ja seltskonnas iseendaks, inimestele meeldib see. Olen 6ppinud respekteerima ka neid, kes minuga åhte moodi ei m6tle v åhte sammu ei astu. Tolerantsus, humaansus ja hea tahe on iga suhtlemise alustalaks. R6hutasin ka neile, et me k6ik oleme v6rdsed, meil k6igil on åksteiselt 6ppida, aga minu s6num on: "Jumal elab meis k6igis, ta on k6ikjal, meie olemegi Jumalad - v6ta hetk ja 6pi seda Jumalat enda sees kuulama, pane see piibel korra kinni, låkka see telekas välja, ära otsi vastuseid suurtelt 6petajatelt v6i usutegelastelt, ära kuula igaåhte, kes nimetab end prohvetiks...Kuula  oma sådant, seal ongi Jumala kodu!"

Kommentaare ei ole: