kolmapäev, september 24, 2014

Esimene kohting :)

Üks briti deitimisekspert pani kord naistele südamele, et mehe väärtushinnangud ning suhtumine  kerkivad esile juba esimesel kohtingul, aga enamik naisi ei taha nendega silmitsi seista, mistõttu investeeritaksegi aega meestesse, kellega suhe on juba ammu enne hukule määratud, kui see alata jõuab.

Seda lugedes jäin mõtlema oma esimestele kohtingutele ja tõepoolest, täpselt nii, nagu mees käitus esimesel kohtingul, käitus ta ka mõne puhul siis aastaid hiljem või mõne puhul järgmistel deitidel, sõltuvalt siis kui pikaks see suhe arenes.

Kas Teie nt jälgite, kuidas Teie esimese deidi kaaslane kohtleb teenindajat? Käitub liikluses? Kõnetab Teid? 

Mul meenus esimesena kohe üks väga koomiline kohting, kus mees teatas, et tal jäi rahakott koju, et äkki saan seekord mina maksta. Sinisilmne nagu ma olen, ei osanud esimese hooga kohe nagu taibatagi, et tegu on mingi Kännu-Jaani jutuga. Tegin härrale isegi veini välja. Hiljem selgus, et tüüp armastabki keelt märjaks kasta ja kui seda saab veel kellegi teise kulul teha, on eriti hästi. Mul niigi vedas,  põlved ei läinud nii nõrgaks, et oleks  vinnanud  teda oma kulu ja kirjadega kuhugi hotelli, nagu olid teinud mõned minu eelkäijad. 

Siis meenus mulle üks minu esimesi boyfriende, kes saabus esimesele deidile lillekesed peos ja olgem ausad – kaks järgnevat aastat, olid lilled mul alati vaasis. Oligi mees, kes armastas naist pisikeste, kuid oluliste zestidega rõõmustada.

Siis meenus mulle mees, kes jättis mind esimesel deidil ootama. Oli selge, et tegu on kroonilise hilinejaga ja tõepoolest ka järgmistel deitidel see mees ei suutnud õigeks ajaks end kohale vedada ja paistis silma eriliselt ükskõike suhtumisega. Aga kas Sa naisena tahad ükskõikset meest, kes ei pea lugu isegi Sinu ajast? 

Samuti  meenub mulle mees, kes esimestel deitidel juba armastas kõiki hädasolijaid aidata, a’la kui keegi naine oli kraavi sõitnud, siis me istusime kraavipervel, kuni treila tuli või kui mõni laps oli midagi ära kaotanud, siis tuli seni otsida, kuna kaotatu leitud. Ühest küljest oli see nagu viide väga suurele südamele, teisalt vahel viskasid need päästeoperatsioonid kopa ette, sest kogu maailma probleeme ei jaksa ju ka ära lahendada. Kusjuures lõpuks ta heitiski paari ühe preilga, kelle super-heroks ta raskes olukorras osutus. Lõpp hea, kõik hea.

Kui mees juba esimesel kohtingul hakkab sente lugema ja vinguma, kui kallis ikka tänapäeval tassike kohvi on, siis võite ette kujutada, et ega see koonerlus üleöö kuhugi kao ja ilmselt viriseb ta tulevikus ka siis, kui tahate räime asemel poest heeringat osta või turutrussikute asemel korragi elus osta kvaliteetpesu – tema Teid ilmselgelt selles ettevõtmises ei toeta ja hea on, kui kooselu saab olema korralikus korteris, mitte pappkastis. Isegi kui teie oleksite nõus asju pooleks maksma, siis kooner räägib ikka Teile, et pappkast tuleb odavam. 

Ja mida tasub siiski veel jälgida on see, et mida mees teiega esimesel kohtingul üldse peale hakkab. Kui te ise olete ikka paduekstremist ja siis saate kuskil keldrikohvikus teed juua, ega pole väga suurt lootust, et see sama mees teid tulevikus järsku ringrajale või salsat tantsima viib. Enamik mehi vabandavad end välja sellega, et nad ei soovi naist mingi ekstreemsusega ära hirmutada. No ma ei ütlegi, et tuleb langevarju hüpet minna tegema, aga suur vahe on juba selles, kas kohtuda hämaras keldrinurgas või minna mereranda piknikule. Väike originaalsusemoment siiski annab lootust, et ka tulevikus ei oota meid tappev rutiin ja hallid argipäevad. 

Eriti “huvitav” oli mul ükskord ühe tüübiga, kes pärast pudeli veini ärajoomist teatas mulle, et tal on sõpradega kokkulepe, et kell 10 lähevad nad kossu vaatama, et nüüd võin ma rooli minna ja lahkuda. Esiteks muidugi üsna mõistmatu, miks Sa üldse kellegagi veini jood, kui Sul on hiljem plaanid, aga isegi kui tegemist oli korviga, siis no hallo, Sa ei ütle naisele, et see svipsis peaga rooli istuks, vaid tellid härrasmehena takso. Kui ma viisakalt vihjasin, et asi pole mitte selles, et ma temaga nüüd siin jube hirmsasti tahaks veel aega veeta, vaid küsimus on selles, et ma ei istu täis peaga rooli, vastas tema:”Sa ei ole ju purjus, sa jõid kõigest pool pudelit veini ära!” See oli küll see hetk, kus ma mõtlesin, et nüüd on vist kõik normaalsed mehed maamunalt otsa lõppenud. 

Ma pean tunnistama, et minu lemmikdeidid on olnud läbi aegade need, kus mees esimesel kohtingul avab end juba sel määral, et tutvustab nt oma mingit kirge või hobi. Tegelikult on see hästi vajalik, kuna siis Sa näed ära, kas mehe elustiil üldse sobib Sulle. Võib-olla see tundub kummaline, kui mees veab Su nt kalale kaasa, aga see võib-olla üks kõige romantilisemaid kohtinguid, pealegi viitab see tema soovile  Sind lubada enda maailma. Ja kui on kalamees, siis ta ju selleks ka jääb, seega on hea, kui oled kalamaailmaga veidi kursis, las ta siis kiitleb oma oskuste ning teadmistega, mees ju ikkagi. Muusikud on mind nt kutsunud oma kontsertitele, tantsuinimesed on mind viinud tantsima, lumelaudurid jt spordisõbrad  on mind mäele või skateparki kaasa võtnud jne. See asi ei peagi mulle meeldima hakkama, aga see annab inimesest väga selge ülevaate ja kiired vastused, kas meie elustiilid sobivad. Kui mees kutsub teid rattamatkale ja teie tegelikult nagu vihkate jalgrattasõitu, siis on üsna selge, et ühine tulevik võib ka komplitseeritud olla. Parem siis tõele kohe alguses otsa vaadata. Aga võib-olla siiski  lähed ja proovid  ja hakkabki meeldima!?  Tihtilugu hakkavad meile meeldiva inimese kõrval meeldima asjad, mis senini külmaks jätsid. Peaasi, et selles osas endale lihtsalt ei valeta. 

Üks asi mis veel on kogemusega tulnud, on ikkagi see, et ära hinda raamatut kaane järgi. Ma olen käinud väljas ka selliste meestega, kelle kohta nii mõnigi sõbranna on öelnud, et:”Hull oled peast või?” Ja hiljem on selgunud, et tegemist oligi kas eelarvamuse või kellegi teise kogemusega. Ükskord ma nimelt läksin välja mingi kurikuulsa kriminaaliga ja mind hämmastas, kuidas ta kohtles mind, kuidas ta kohtles teenindajat, kuidas ta end üleval pidas ja kui huvitav inimene ta tegelikult oli. Mind polnud tükk aega ükski nn eliitmees ka sellise austusega kohelnud, nagu see nn kriminaal. 

See sama kutt, kes minu deidile hilines, võib mõne teise naisega olla kuninga täpsusega, see, et mulle ei sobinud maailmaparandajaga kasse puuotsast päästa, ei tähenda, et keegi teine ei võiks temaga maailma paremaks muuta. Suurim viga, mida teha saab, on oma  valikutes lähtuda kellegi teise kogemusest. Maksab Teie enda kogemus ja tavaliselt see esimene või esimesed deidid panevad asjad paika, see annab Teile juba korraliku ülevaate, iseasi, kas te tahate seda tõde näha või mitte. 

Kommentaare ei ole: